На сьогодні одним з пріоритетів модернізації освіти є профілізація старшої школи. Саме профільне навчання створює реальні умови побудови учнем власної освітньої траєкторії. Принципово важливо, щоб при цьому формувалися потрібні особистісні характеристики, бо за знаннями має стояти характер людини, її цілеспрямованість, воля, індивідуальна активність. Враховуючи це, можна визначити загальну мету, яка окреслює головні напрями діяльності навчального закладу – створити умови для гармонійного розвитку кожної дитини, її самореалізації, здійснювати ефективну підготовку випускників школи до свідомого вибору професії, засвоєння програм вищої професійної школи.
Для її реалізації необхідне інформативне забезпечення, вчительський потенціал, підтриманий відповідною матеріально – технічною базою.
Учитель школи нового типу повинен бути не просто спеціалістом високого рівня, але й забезпечувати варіативність, особистісну і практичну орієнтацію освітнього процесу із введенням інтерактивних, діяльнісних компонентів, має вміти формувати здібності і компетентності, необхідні для продовження навчання у відповідній сфері професійної освіти.
Реалізуючи ідею профілізації старшої школи та до профільної підготовки виникла необхідність у розширенні сфери творчої співпраці з вищими навчальними закладами. Саме тому у 1996 році підписано угоду про співпрацю між Заставнівською гімназією та Чернівецьким національним університетом ім. Ю.Федьковича (факультети: філологічний, іноземних мов, історичний, фізичний, біологічний, математичний, хімічний). Ця робота організована на основі чинного законодавства - Закону України «Про освіту», Державної національної програми «Освіта», Законів України «Про загальну середню освіту», «Про інноваційну діяльність», «Положення про загальноосвітній навчальний заклад».
Зміст такої співпраці передбачає створення на основі взаємодії найоптимальніших соціальних та психолого – педагогічних, матеріальних, кадрових, режимних та організаційних умов для всебічного розвитку особистості.
Плідною є співпраця Заставнівської гімназії з інститутом фізико-технічних та комп’ютерних наук ЧНУ ім.Ю.Федьковича. Щотижнево викладачем даного інституту кандидатом фізико-математичних наук Сопронюком Євгенієм Федоровичем проводяться заняття математики та інформатики на яких удосконалюються шляхом особистісно-зорієнтованого навчання знання та навики учнів.
Ґрунтовну наукову підтримку гімназистам надає професор кафедри сучасної української мови філологічного факультету Кульбабська Олена Валентинівна, яка організовує для них практикуми та заняття, на яких ведеться підготовка до успішної здачі ЗНО та ДПА.
Завдяки співпраці педагогів Заставнівської гімназії та викладачів ЧНУ ім.Ю.Федьковича у 2016/2017 н.р гімназисти досягли:
- Міжнародний конкурс української мови імені Петра Яцика (ІІІ місце – учениця 11 класу Колісник Анна, вчитель – Онуфраш О. В.);
- VII Міжнародний мовно-літературний конкурс імені Тараса Шевченка (І місце – учениця 11 класу Козак Іванна, вчитель – Онуфраш О. В.; ІІІ місце – учениця 5 класу Люба Юлія, вчитель Паньків О. В.);
- конкурс захист науково-дослідних робіт у Буковинській Малій академії наук академії наук учнівської молоді (ІІІ місце – Цвіркун Анастасія, учениця 10 класу; науковий керівник – Паньків О. В.).
Співпраця з ЧНУ ім.Ю.Федьковича дає можливість педагогічному колективу Заставнівської гімназії постійно модернізувати організацію навчально – виховного процесу, використовуючи сучасні досягнення науки і техніки, впроваджувати інформаційні технології навчання і виховання, що забезпечують створення організаційних, педагогічних, змістових умов для здійснення профільної та до профільної освіти гімназистів, їх самореалізації в процесі вибору профілю навчання, адже сьогодення вимагає від нас підготовки конкурентоспроможних випускників, адаптованих до швидкозмінних вимог суспільства, особистості, котра оволодіває певною системою цінностей, людини з високими розумовими здібностями. Випускник гімназії повинен володіти комплексом різноманітних знань, навичок і особистісних якостей, що дадуть йому змогу стати висококваліфікованим фахівцем, самостійно приймати рішення, бути ініціативним, брати на себе відповідальність та ефективно взаємодіяти з оточенням.
|