Любіть природу рідну, завжди милуйтесь нею:
Ранковими світанками, вечірньою зорею.
Любіть дерева голі, любіть дерева в шапках,
Вони — ніби колиска, неначе рідна мати.
Не спричиняйте болю, не рвіть природі коси,
А щоб росли густії, споліскуйте у росах.
І з трепетом великим приходьте до природи,
Вслухайтеся в гармонію, в її чарівні оди.
Все на землі, все треба берегти:
І птаха, й звіра, і оту травинку.
Не чванься тим, що цар природи ти,
Бо врешті ти — лише її частина.
Так, частка — невелика і залежна —
Цю істину сприймай беззастережно.
Якщо береш, то треба й віддавати,
Коли й надалі хочеш працювати.
Ліна Костенко
Значну роль у формуванні інтересу до предметів відіграє і тиждень біології та екології, який проводився в нашій гімназії на початку березня.
Біологія – один з найцікавіших предметів шкільного курсу, тому предметний тиждень – це свято творчого, нестандартного підходу до навчання та виховання школярів, метою якого є поглиблення знань учнів з біології, формування пізнавального інтересу до предмету, виховання бережливого ставлення до живої природи.
ТИЖДЕНЬ БІОЛОГІЇ ТА ЕКОЛОГІЇ «ЗЕМЛЯ НАШ СПІЛЬНИЙ ДІМ»
«Школа – це майстерня, де формується думка і життєвий досвід молодого покоління, треба міцно тримати її в руках, якщо не хочеш випустити з рук майбутнє». (А.Барбюс)
1 день
Відеоальманах «Земля наш спільний дім. Екологічні проблеми сучасності. Збережемо Землю для прийдешніх».
Перегляд кінофільмів та відеороликів:
1. Збережемо природу Землі разом.
2. Земля – наш спільний дім.
3. Сутінки цивілізації.
4. Екологічні проблеми світу.
5. Кожна краплина має значення.
6. Екологічні проблеми Землі.
7. Планета Земля – наш спільний дім.
8. Бережіть природу. (соціальне відео)
9. Як пов’язані здоров’я і довкілля.
10. Краса природи та її забруднення.
11. Охорона рослинного і тваринного світу.
12. Екологічні проблеми. (соціальний ролик про Землю)
2 день
Усний журнал «Цікава біологія» розділ «Світ птахів».
Прекрасна природа нашої України. Вона чарує нас барвами лісу і поля, золотом осені, казковою природою зими, буянням весни. Але найкращий куточок природи здається мертвим, якщо його не оживляють птахи.
Птахи – окраса парків і садів, луків і полів. Чи можна уявити собі весну без дзвінкої пісні жайворонка або весняний ліс без кування зозулі?
Якби жителям України запропонували назвати свого улюбленого птаха, то вони б назвали лелеку, голуба, горобця, синичку…
З любов’ю називають своїх маленьких дітей і онуків «пташенятко» і «голубка», «горобчик» і «зозулька».
Люблять споконвіку в Україні птахів, оберігають їх, бо вони є символами. І зараз ми з вами вирушимо в чудовий, різноманітний світ птахів.
3 день
«Творчий школяр – інтелектуальна особистість».
Демонстрація наукових проектів, міні-проектів,біологічних газет школярів гімназії.
Метод міні-проектів на уроках біології на сучасному етапі є повноцінним контекстом навчального процесу. Він поєднує в собі нетрадиційні види діяльності: «мозковий штурм», «круглий стіл», статистичні методи, творчі звіти.
Інтенсивно діти залучають комп’ютер як інструмент навчальної роботи, що є спонукальним моментом ІКТ.
Проектна технологія має на меті:
- дослідницький характер;
- моделювання досліджуваної проблеми та пошуку шляхів її розв’язання;
- власні елементи постановки дослідження, розв’язання;
- самодіяльний творчий розвиток знань і умінь учня;
- вміння користуватися різними способами пошуку інформації;
- вміння застосовувати наукові методи та термінологічні поняття
- використовувати здобуті знання в повсякденному житті.
4 день
Огляд-конкурс «Озеленення класних кімнат»
номінація «Кращий інтер’єр та озеленення класу»
Захід проводиться з метою дослідження:
- формування екологічної культури;
- естетичного вигляду класних кімнат;
- створення мікроклімату для навчального процесу;
- шанобливого ставлення до природи;
- підвищення працездатності та розумової активності;
- збереження здоров’я школярів.
Юрій Галяра,
вчитель біології Заставнівської гімназії,
|